Rosnąca odwiedzalność i wyższe obroty w centrach handlowych, umacnianie pozycji przez mniejsze formaty, a do tego coraz większa liczba klientów z silver generation i ciekawe debiuty marek o bałtyckim oraz ukraińskim rodowodzie. Eksperci i analitycy firmy doradczej na rynku nieruchomości podsumowują drugi kwartał na rynku nieruchomości handlowych.
W ostatnich kwartałach gra toczy się pod dyktando parków handlowych i nic nie zapowiada, żeby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Tylko od początku roku na rynku pojawiło się ponad 100 tys. mkw. powierzchni w tego typu obiektach. Widzimy, że parki rozgaszczają się tak w małych miejscowościach i średnich miastach, jak również w największych aglomeracjach. Co istotne, rozwój tego formatu daje grunt na którym bardzo dobrze rosną sieci dyskontowe. O planach podwojenia liczby sklepów poinformowała niedawno sieć Dealz, która do końca 2023 roku chce mieć nad Wisłą około 340 lokali
mówi Klaudia Okoń, Starsza Konsultantka z Działu Business Intelligence Hub and Consultancy, współautorka raportu.
Konsumpcja w dół, obroty w górę
Silversi na zakupach, także on-line
Silverzy dysponują oszczędnościami i coraz chętniej – poza wsparciem finansowym swoich dzieci i wnuków – chcą je wydawać na zaspakajanie swoich potrzeb czy zachcianek. Chcą więcej podróżować, uczyć się, korzystać z nowych technologii, modniej się ubierać i dbać o wygląd. Już dawno nadszedł czas, żeby pożegnać się ze stereotypami. Sektor handlowy musi wiedzieć, jak zaadresować te potrzeby
dodaje Klaudia Okoń.
Nowe znad Bałtyku
Chłonność rynku, bliskość kulturowa i podobna ocena sytuacji geopolitycznej pomagają markom z Litwy, Łotwy, Estonii czy Ukrainy podejmować decyzje o wejściu i rozwoju nad Wisłą. W pierwszej kolejności poszukiwane są duże, rozpoznawalne centra z ugruntowaną pozycją. W takich lokalizacjach zadebiutuje litewska sieć Candy POP, sprzedająca słodycze i przekąski znanych marek z Japonii, USA i innych zakątków świata. Swoje pierwsze sklepy jeszcze tego lata otworzy w warszawskich Złotych Tarasach i Westfield Arkadii. Z kolei Posnania przyciągnęła ukraińską markę modową Solmar
mówi Fabrice Paumelle, Dyrektor Działu Powierzchni Handlowych, BNP Paribas Real Estate.