W minionych dwunastu miesiącach nieruchomości handlowe starały się nadrabiać straty z pierwszego roku pandemii. Podsumowując 2021 rok na rynku nowoczesnych powierzchni handlowych, eksperci BNP Paribas Real Estate Poland wskazali na kilka kluczowych dla sektora zjawisk, w tym m.in.: szybki powrót odwiedzających do obiektów handlowych, umacnianie się pozycji parków handlowych, e-handel będący na ścieżce stabilnego wzrostu, a także coraz istotniejszą rolę zrównoważonego rozwoju i polityki ESG.
Dziś widać, że mniejsze, bardziej kompaktowe formaty handlowe bardzo dobrze radzą sobie z pandemią i co więcej, przed nimi obiecująca przyszłość. Co ważne, klienci przestali na nie patrzeć jak na ubogich krewnych centrów handlowych, a zobaczyli w nich dostępne i wygodne miejsca na szybkie zakupy. Nowe obiekty, szczególnie w mniejszych miastach, są centralnymi punktami, wokół których koncentruje się życie, wprowadzając też nowe marki na lokalne rynki, często znane z większych galerii handlowych
zaznacza Klaudia Okoń, Konsultantka w dziale Business Intelligence Hub&Consultancy, BNP Paribas Real Estate Poland
Re-modeling / Repozycjonowanie
Mozaika odziedziczyła tę lokalizację po sieci handlowej Tesco, a wcześniej pierwszy hipermarket HIT dał podwaliny pod ten wspaniały przykład ilustrujący jak lokalizacja handlowa głęboko zakorzenia się w świadomości lokalnych społeczności, co wzmacnia jej potencjał
mówi Anna Pływacz, Zastępca Dyrektora Działu Najmu Powierzchni Handlowych w BNP Paribas Real Estate