Prezentacja raportu BNP Paribas Real Estate Poland
Czym jest strategia środowiska pracy?
Przemyślane i mądrze zaprojektowane biura powinny być dla firm inwestycją, a nie kosztem. Stworzenie takiej przestrzeni to oczywiście wymagający proces, ale przejście go w odpowiedni sposób procentuje na koniec biurem, które podnosi efektywność pracy, usprawnia współpracę między zespołami, pomaga w lepszej komunikacji i transferowaniu wiedzy, często także jest narzędziem rozwiązywania problemów biznesowych. Pomaga również wdrażać strategie i różne projekty biznesowe
Małgorzata Fibakiewicz, dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Biurowych, BNP Paribas Real Estate Poland
Zaangażowanie zespołów w tworzenie miejsca pracy powinno odbywać się na kilku płaszczyznach. Aranżowanie przestrzeni nie jest tylko zagadnieniem technicznym. Jest także związane z procesami społecznymi w organizacjach. Te dwa wymiary – techniczno-organizacyjny i społeczny – są równie istotne. Na rynku daje się zaobserwować pewien paradoks, polegający na oczekiwaniu od pracowników zaangażowania, przedsiębiorczości, innowacyjność przy jednoczesnym wyłączaniu ich z procesu tworzenia środowiska pracy. Pytanie, jak w takim razie mają oni się czuć odpowiedzialni, jak mają identyfikować się z miejscem pracy, jeśli nie mają na nie żadnego wpływu?
Karolina Dudek, pomysłodawczyni i autorka raportu, Workplace Strategy Manager, BNP Paribas Real Estate Poland
Biuro jak dobra apka
Zaprojektowanie mądrego i dobrego biura to jak zaprojektowanie dobrej aplikacji. Popatrzmy na design biura jak na interfejs produktu cyfrowego, oba powinny mieć możliwość zmiany wraz z kolejnymi operacjami, ale jednocześnie powinny zachowywać spójność. Specyfiką naszej pracy jest dosyć dynamiczna skalowalność biznesu. Wraz z rozwojem istniejących projektów albo z pojawieniem się nowych, powstają kolejne zespoły, zdarza się też, że niektóre osoby realizują zadania w więcej niż jednym projekcie. Z tego względu, strategiczne jest zapewnienie nie tylko dobrej komunikacji i organizacji pracy dla poszczególnych działów, ale także stworzenie i dbanie o odpowiednią kulturę organizacji
Szymon Boniecki, współzałożyciel Monterail
Od czego by tu zacząć...
Biuro w wieżowcu, w kameralnej kamienicy albo w industrialnych wnętrzach? W jakiej lokalizacji, w jakim sąsiedztwie biznesowym, z jakim zapleczem i co istotne za ile? Odpowiedzi na te pytania będą kształtować firmę przez co najmniej kilka lat
Małgorzata Fibakiewicz, dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Biurowych, BNP Paribas Real Estate Poland