W trzecim kwartale bieżącego roku rynek nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce powiększył się o blisko 140 tys. mkw. To znaczący wzrost w porównaniu z pierwszym półroczem, w którym do użytku w ramach 5 projektów oddano zaledwie 26 tys. mkw. Istotnym wydarzeniem było uruchomienie pierwszego sklepu IKEA w Lublinie, adresowanego do mieszkańców wschodnich regionów. Autorzy raportu wskazują również na dynamiczną końcówkę roku, która przyniesie ponad 200 tys. mkw. w nowych obiektach.
Kierunek - aglomeracje
Zgodnie ze źródłami rynkowymi ponad 65 tys. osób uczestniczyło w wydarzeniach związanych z otwarciem Galerii Północnej, a milion odwiedziło nowo otwartą galerię w przeciągu niespełna 4 tygodni. To najlepiej pokazuje, jak bardzo oczekiwane i jak wielką popularnością miejsce to cieszy się wśród mieszkańców Białołęki i północno-wschodnich części Warszawy, jak i okolic stolicy. Warto zauważyć, że już niedługo, bo w pierwszym kwartale 2019 roku, w północnej części miasta pojawi się kolejny duży i bardzo dobrze skomunikowany, leżący tuż przy węźle Młociny, projekt
Natasa Mika, Dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych, BNP Paribas Real Estate Poland
Mocna końcówka roku
Różnorodność w cenie
W ciągu trzech pierwszych kwartałów roku odnotowana wartość inwestycji w sektorze handlowym osiągnęła 1,2 miliarda EUR, stanowiąc jednocześnie ponad połowę całkowitego wolumenu transakcji na rynku komercyjnym, Nowym trendem zauważalnym wśród inwestorów jest większa skłonność do lokowania kapitału w formatach innych niż tradycyjne centra handlowe. Duży udział w wolumenie transakcyjnym sektora handlowego miały przejęcia portfelowe parków handlowych i centrów wyprzedażowych
Patrycja Dzikowska, Dyrektor Działu Analiz Rynkowych i Doradztwa, BNP Paribas Real Estate Poland